tisdag 27 april 2010

I väntans tider...

... ja, det lät ju lite skrämmande... men nej nej, här är inga barn på g, men jag väntar besked på ett jobb, där jag var på intervju förra veckan. Jag skulle väldigt gärna vilja ha det här jobbet m.en jag gjorde en dålig intervju tyvärr. Helförvirrad blev jag. Och flummig. Nääääh, varför kan jag inte fokusera? Kan ju inte skylla på amningshjärna, det är ju fem månader sen jag slutade... Dom skulle höra av sig i början av maj, så än är det iofs inte kört. Men mina förhoppningar är inte skyhöga direkt.

Vikten då? Jo, stadigt på ett litet plus. Men vad F*N så dåligt har jag inte skött mig. Inte alla dagar iaf. Maria - ha INTE dåligt samvete för att du inte räknade PP där förra helgen - även jag k hade en mindre urballning och åt godis. Rätt mycket godis faktiskt. Och så drack jag vin, i mängd. Nån vv blir det inte imorgon onsdag heller, men kanske på fredag eller alldeles säkert nästa onsdag. Jag misstänker nämligen att Max fått nån liten magsjukebacill (som grädde på moset med tanke på hans magproblem senaste månaden), och jag känner inte för att sprida denna vidare. Man är ju schysst. Min motivation får istället för möte vara den jeanskjol i storlek 38 som jag har köpt - och den är onekligen trång i midjan. Så när jag håller på att falla för frestelsen att äta snask så får jag trä på kjolen. Det kanske kan hindra mig från over-eating. Skitsnygg kjol, skulle gärna vilja kunna ha den på utan att få andnöd när jag sitter. Ska fota den, värsta designerhistorien. Palle tycker den är as-ful, men det bjuder jag på.

Kitchen Aiden har fått ytterligare en present, en glasskål den här gången. Vad den är bortskämd! Men så får den jobba också - och kommer definitivt att få jobba på torsdag då det ska malas många kilon kött.

1 kommentar:

MyLind sa...

Läste om Max och tuppen. Hoppas Max får bli helt bra i magen nu! Och du, INTE skriva på ett så roligt sätt om avliden tupp. Jag fnissade och fick dåligt samvete. Och vv...ja det funkar men inte på helger. ;-)