tisdag 18 maj 2010

Back in business

... ja, på många olika sätt faktiskt. Jag och Maria www.mylind.blogspot.com har nämligen påbörjat en utmaning. En utmaning om att följa VV och äta våra 29pp/dag. Vi började i söndags och nu första veckan är det INGEN veckobonus som gäller. För gud vet att här ätits veckobonusar så att dom nog är slut till november nån gång... hihi... men vi kör bara första veckan veckobonusfritt. Man vill ju inte överdriva. Däremot är aktivitetspp ok att äta, tur! (speciellt för mig som tryckte i mig en mini tiptop häromdan - helt utan att reflektera eller ens vara speciellt sugen... ät-reflexen helt enkelt som gör att jag slukar allt som kommer i min väg...).

Back in business kommer jag även att vara när det gäller jobb. Den 30 augusti. På ETT NYTT JOBB!!!!! Jajamensan, ni läste rätt, jag har fått ett nytt jobb. Tjohoo..... I am happy! Jag fick kuratorstjänsten på barn- och ungdomshabiliteringen - trots flummig intervju. Bara sista diskussionerna kring lönen kvar, sen kör jag in och skriver avtal. På studs. Fy fasen, det känns så BRA! Jag skulle nästan kunna tänka mig att börja jobba nu? Men samtidigt så blir det skönt att vara ledig i sommar.

Och även här kommer viktminskningen in... Den 25 augusti, nästan på dagen ett år efter att jag började på VV ska jag vara i mål. Här utmanar jag mig själv. Den 25 augusti, senast. Det hade varit bra om jag hade hunnit gått jämviktskursen också, men det tror jag inte att jag hinner. Hur många kilon har jag kvar att gå ner då? Nu tvistar di lärde (dvs jag mest då) om vilken målvikt jag vill ha. Ska jag nöja mig med den som jag satte upp från början, eller ska jag välja den vikt jag verkligen vill ha? Skiljer tre kilon mellan dem... hmmm... Väljer jag den högre vikten så har jag rätt exakt fem kilo kvar - och vid den lägre så har jag åtta kilo kvar. Palle blir hysterisk av tanken på att jag ska gå ner något mer alls, och gör sitt bästa i arbetet med att vara en feeder, vilket jag tycker är lite taskigt... Men vi har kommit överens nu, han och jag. Inget mer feedande. :-)

Idag har Mirris varit på första skol-besöket. Tänk att min lilla tjej ska börja förskoleklass. Åh, hon såg så liten ut där på skolgården - men samtidigt så stor. Min bebis. :-) Hon är så fin och duktig.

1 kommentar:

MyLind sa...

Tycker ditt mål är jättebra. Alltså att du är färdig innan du skrev in dig förra året. Jag hade den tanken ett tag men det lär jag inte hinna eftersom jag idag har gått UPP något hekto. Det är inte sant, jag är inte glad direkt. Jag har verkligen inte ätit mer än vad jag skrivit in och alltså följt VV helt och fullt samt motionerat en hel del med bl.a. 2 mördarpass. Jaja, jag ska kämpa på för jag vet ju att det kan vara såhär ibland. Helg idag och ja, jag är godissugen. Sucka. ;)