lördag 29 maj 2010

Nytt jobb och VV...

... så har hon då finally fått ett nytt jobb, och nu är allt påskrivet, skickat och klart. Men nu börjar väntan då! Helt ärligt så hade jag kunnat börja jobba typ - imorgon? Jag känner mig oinspirerad och ostimulerad av att "bara" gå hemma. Det intellektuella utbytet man får av att enbart umgås med barnen är inte gigantiskt. Och det är ju spännande med ett nytt jobb att se fram emot! Med utrymme att ha grupper, lotsmöten, systemiska möten - ja you name it!

Allt är bra med barnen, Mirris är (liksom jag inför jobbet) taggad inför skolstart, och hade helst sett att skolan började redan imorgon. Hon leker ständigt med nya grannen Ellen som är fyra år, det fungerar jättebra emellan dem.

Min och Marias VV-utmaning går väl relativt väl. Dom *stora* resultaten låter vänta på sig, men jag vet att jag har skött mig, så jag väntar. Och väntar. Jag har dock blivit av med det retsamma plusset, och det är ju en bra början. På väg mot målvikt!!!

Jag har förresten blivit buzzador, och genom detta har jag fått möjligheten att prenumerera en månad gratis på Lovefilm. Härligt! Igår såg vi X-men Wolverine, den var rätt ok. Ikväll blir det Ninja Assassin (med reservation för stavningen...). Behöver jag nämna att det är jag som har valt filmerna? :-) Jag älskar overkliga sci-fi filmer, och även ninja-filmer... Palles choice kommer i nästa leverans - Sommaren med Göran. Tja, vad ska man säga om det? Gilla läget?

Your truly.

Inga kommentarer: