tisdag 3 november 2009

Trist väder och bullbak

TRIST väder idag, kallt och muggigt. Hyy. Är det snart sommar igen, eller? Nån som vet? Fast Mackan ligger ute i vagnen och sover, och verkar inte bry sig.

Iallafall så har Kitchen Aiden gått varm idag, det blev frukostbullar med tranbär och aprikos. Dom blev jättegoda trots att jag av princip och hävd HATAR frukt i mat och bröd. Ve den som försöker lura i mig äckligt vörtbröd, pizza Hawaii eller nåt annat snuskigt.... Ikväll blir det bakad potatis med lite olika fyllningar, köttfärs för övriga och mini-keso för mig som vaktar vikten... ja, och så äter jag ju inte kött heller, för den delen.. Kan tänka att det blir lite plock av majs, ärtor, sallad och tomat vid sidan om. Icke att förglömma är den obligatoriska italienska salladskryddan på keson - den är nästan viktigast. Passar till allt utom möjligtvis glass och choklad. Kan man bli beroende av salladskrydda?

Imorgon är det invägning på VV. Undrar hur det gått, två veckor sen sist. Jag förväntar mig inget stort minus, har slarvat lite och ätit både chips, godis och choklad.. Men kan jag möjligtvis be om ett liitet minus? För jag har ändock skött mig relativt bra.

Näpp, nu måste jag sluta, ska skicka en retur till Ellos. Varför? Jo, mina beställda skidbyxor visade sig vara... ett par herrskor i storlek 41.

Inga kommentarer: