söndag 10 januari 2010

Så var helgen över och imorgon återgår allt till sina vanliga rutiner. Elvira börjar skolan och Miranda på dagis. Tycker jag att det ska bli skönt? Eeeh, nej, faktiskt inte. Jag gillar ju att dra mig på morgonen och ser inte fram emot att tvingas upp 6.20 varje morgon framöver.. Men, nu börjar det snart bli ljusare och varmare och det kommer att kännas mindre jobbigt. För jobbigt är det nu med alla vinterkläder som ska på och av... Fast i FLORIDA så behöver man inte så mycket vinterkläder... och det är bara två månader tills vi far iväg. Rätt exakt. Plus nån vecka sådär... Undrar hur mycket jag hade kunnat gå ner till dess, vad kan vara rimligt? För som den besatta person jag är så är detta en av sakerna jag tänker på mest... Hade varit trevligt att vara lite o-fet då liksom... Tänk 9 veckor till avresa.. hmmm... 5 kg kanske? Om jag anstränger mig så 6-7 kg? Idealet hade ju varit minst 1 kg minus per vecka, men det tror inte ens jag på... :-) Ska försöka röra på mig och träna en del, för att få lite fart på fläsket... Två veckor snart sedan jag var på sekten senast, har ätit en del godis men sedan bokningen av resan har jag skärpt till mig... Ser nog fram emot ett liiitet minus på onsdag, om jag inte är helt galet på det... (men tackar inte nej till ett stort minus förstås...).

Nu väntar sängen eftersom Max tyckte att det var läge att hålla morgon redan vid 4.30 imorse. Tokstollen. Han som går 2 steg, ni vet... Och skrattar samtidigt. Och säger nejnejnejnejnej med grov röst när han gör nåt förbjudet. (kallas självinsikt...).

Ska göra en motionsutmaning med mig själv förresten. Jag ska röra mig minst 30 minuter varje dag och skriva in det här. Börjar med igår: 35 min rask promenad + 30 min Iform-dvd. Idag: 50 minuter promenad.

Inga kommentarer: