tisdag 5 januari 2010

Som sagt...

... lite ojämn i antalet inlägg. Många eller inga... Maxen sover ute i vagnen trots värsta snöovädret. Elvira och Miranda har nu kommit in, tror att dom sitter framför datorn och spelar lite. Och det kan dom väl få. Själv borde jag kämpa lite med min examinationsuppgift, men kan inte hitta motivationen riktigt. Borde lyssna på och transkribera intervjuer, men ACK vad tråkigt det är. Riktigt tråkigt. Speciellt som jag fått med supermycket brus, sucka sucka. Ska också försöka göra lite fikabullar, typ nåt mellanting mellan vanliga frallor och kanelbullar. Tänker mig släta bullar med torkad frukt i, gjorda på kesella och vetemjöl special med fullkorn. Frågan är då, kan jag nånstans hitta detta recept eller jag ska improvisera. Mycket talar för improvisera, det är lite min inställning till recept - att göra dom liiiite annorlunda än receptet. Jag får göra en överenskommelse med mig själv - ok Camilla transkribera en intervju sen får du baka. Ok Camilla, det låter rimligt. Tack Camilla för att du inte är omöjlig. Det är jag aldrig - det vet du... :-) (... kanske borde jag se till att komma ut mer bland vuxna så att jag har nån annan att prata med än mig själv?)

Inga kommentarer: