torsdag 15 oktober 2009

Gomorron och äntligen fredag! Tja iofs, varför bryr jag mig som är ledig alla dagar?? Hihi, fast mysigt ändå, och ikväll blir det fredagsmys. Får väl se till att spara lite points till kvällen då, ni anar inte hur mycket popcorn (50% less fat) det går att få för rimligt antal...

I onsdags var det vägning och TADAAA minus 1.2 kg. Det har jag väntat på lääänge, då jag haft ruskigt dåliga resultat de senaste veckorna trots att jag följt programmet något så när. Totalt minus 5.9 men lååångt kvar till målvikt på 61 kg... Men jag ammar fortfarande och viktminskningen får komma i andra hand än så länge. Nu har Max första tand uppe kommit fram, vi får väl se om han börjar bitas igen, isåfall avslutas kanske amningen tidigare än jag tänkt mig. Tyvärr.

Älsklingen, dvs Kitchen Aiden, motsvarar än så länge alla förväntningar. Sååå smidig, I like! Och den låter nästan inget alls i jämförelse med gamla Electroluxen. Grannarna trodde att jag körde med ett sågverk inomhus när den var igång... :-) Har hunnit med limpa på lantbrödsmjöl och saltfri formfranska till Max.

Ger upp på växthuset nu, inget växer där när det är så kallt nattetid, inte ens mina tomater som hållit ut länge. Får väl bli nån chutney på dom kvarvarande gröna, om jag inte lyckas få dom att mogna på fönsterbrädan... Så idag och i helgen ska det rensas och tvättas samt pelargoniernas vinterförvaringshus sättas upp....

Inga kommentarer: