tisdag 13 oktober 2009

Härlig dag!

Härligt väder idag, om än en aning blåsigt. Gör inte så mycket eftersom jag mestadels befunnit mig i växthuset... Dags för stora höstrengöringen inför vintern! Har dock låtit dom flesta tomatplantorna stå kvar - finns MASSOR av gröna tomater på dem. Den som har ett tips för att ta hand om kilovis med gröna tomater - vänligen meddela mig... ;-) Det som också fanns, men inte var så kul var en jätteäcklig groda. Nä en padda var det nog, men skit samma. En liiiiiten brun en, men läskig ändå. Den tittade hotfullt på mig hela tiden, men jag tittade tilbaka för att inte visa att jag var as-rädd... När andra är rädda för spindlar och råttor - så är nämligen min största skräck... grodor. På allvar.

Jag har skött mig (fortfarande) exemplariskt när det gäller VV-kosten, har inte ätit några JUMBO-muffins sen sist, hihi. Imorgon är det dags för vägning, hoppas på minus, annars blir jag lite lätt bitter. Jag förtjänar ett FETT minus enligt mig själv. (kanske lite dåligt ordval...). Skulle gärna gått ner 1.3 kg för att få min andra stjärna och nå mitt första delmål, men det är tyvärr ganska uteslutet... Kanske nästa vecka igen? (håller hoppet uppe här)

Har fått besked om att jag är godkänd på ytterligare en delkurs i min hägrande masterexamen i integrerad hälsovetenskap. Nu har jag en 15 p obligatorisk kurs kvar (vetenskapliga paradigm, krääääk) och så en 30 poäng uppsats.... Nån som är sugen på att erbjuda mig ett bra och välbetalt jobb??

Inga kommentarer: